سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 121750

  بازدید امروز : 17

  بازدید دیروز : 1

آرش شفاعی2

 
کسی که در حال جستجوی دانش مرگش در رسد، در حالی خدا را ملاقات می کند که میان او و پیامبران جز درجه پیامبری فاصله ای نباشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
 
نویسنده: آرش شفاعی ::: جمعه 84/12/26::: ساعت 3:34 عصر

اول از همه اینکه سال نو همه ی شما مبارک و فرخنده باد...به مناسبت همین نوروز عزیز صحبتی کرده ام با خبرگزاری دانشجویان ایران که بخوانید:

 

یک بلاگر تاکید کرد:
لزوم ایجاد سایت‌های فرا منطقه‌ای برای معرفی نوروز در جهان

 

 

خبرگزاری دانشجویان ایران - ایران - تهران - یک بلاگر گفت: یک میثاق نانوشته بین کاربران اینترنت و بلاگرها بسته شده است، میراث فرهنگی فصل مشترک همه بلاگر‌ها در ایران است و با وجود تعدد نگاه‌های فرهنگی و سیاسی، باید به این مقوله بیشتر پرداخته شود .
آرش شفاعی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا با تاکید بر این که نوروز از ظرفیت بالایی برای پرداختن به آن برخوردار است، گفت: حفظ میراث فرهنگی در وبلاگ‌ها عاملی است برای تقریب دیدگاه‌های بلاگر‌های داخلی، نزدیک کردن دیدگاه‌ها و آشنایی بیشتر ایرانیان مقیم داخل با خارج از کشور و همچنین ایرانیان به معنای اعم آن و تمامی‌کسانی که زیرسایه تمدن فارسی زندگی می‌کنند .
شفاعی با اشاره به این که تمدن فارسی مقوله‌ای بزرگ، جامع و فرا سرزمینی است، گفت: نوروز پدیده‌ای است که تحت تاثیر فرهنگ فارسی شکل گرفته و فقط در سرزمین‌های فارسی زبان گرامی‌داشته نمی‌شود. ازبکستان، ترکمنستان و ترکیه کشورهایی هستند که با وجود آنکه زبان آن‌ها فارسی نیست، نوروز را به عنوان یک سنت میراثی رسمی، پاس می‌دارند .
وی همچنین گفت: بلاگرها می‌توانند با ایجاد وبلاگ‌هایی به غیر از زبان فارسی، در معرفی این میراث فرهنگی در جهان موثر باشند .
این بلاگر تاکید کرد: ایجاد سایت‌های فرامنطقه‌ای که دارای موقعیت جهانی هستند، نیز از جمله راهکارهایی است که می‌تواند نوروز را به عنوان یک میراث معنوی بسیار کهن بشری به مردم جهان با اولویت کشورهایی که در سایه‌ی تمدن فارسی زندگی می‌کنند، معرفی کند .
وی اظهار داشت: نوروز سنتی همیشه زنده است که تهاجم‌های متعدد فرهنگ‌ها و خرده فرهنگ‌ها به عرصه‌ی زبان و ادبیات فارسی، نتوانسته آن را از بین ببرد . این میراث فرهنگی به پیشرفت تمدن وفرهنگ‌های دیگر نیز کمک کرده است .
شفاعی با بیان اینکه وبلاگ امروز به عنوان یک رسانه راه رشد و توسعه‌ی خود را پیموده است، گفت: با وجود آن که زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی در معرفی وبلاگ موثرند، ولی رشد وبلاگ نیازی به عوامل بیرونی ندارند .
به عقیده‌ی شفاعی، وبلاگ نویسی یعنی هر کس بتواند یک رسانه مستقل باشد که حمایت و نظارت دولت بر وبلاگ‌ها موجب می‌شود که فلسفه‌ی وجودی وبلاگ نویسی زیر سوال برود و دخالت دولت‌ها باید در حد برگزاری جشنواره‌ها و مسابقه‌های وبلاگ نویسی باشد .
وی مدیریت سایت‌های پشتیبان وبلاگ نویسی را لازم دانست و گفت: اهالی رسانه، فرهنگ و هنر باید به گسترش و پویایی کار در وبلاگ نویسی کمک کنند.


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ