سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 121748

  بازدید امروز : 15

  بازدید دیروز : 1

آرش شفاعی2

 
[ و فرمود : ] رشک بردن دوست از خالص نبودن دوستى اوست . [نهج البلاغه]
 
نویسنده: آرش شفاعی ::: سه شنبه 84/9/1::: ساعت 12:55 عصر


 

 

  خبر ویژه ازوبلاگ  سرزمین پارسه                        Eclusive News

 

 

Daer google! the persian gulf is correct

تحریف نام تاریخی خلیج فارس در یکی از خدمات سایت اینترنتی "گوگل" ، موجی از اعتراض ایرانیان داخل و خارج کشور را بر انگیخته است. ا
Google Earth عکسهایی ماهواره ای از منطقه خلیج فارس را با هویتی تحریف شده به نمایش در می آورد. بر اساس این گزارش، در هنگام مشاهده تصاویر مربوط به این منطقه از ارتفاع های خاص از سطح زمین، نام واقعی 
"Persian Gulf"   و در برخی فواصل دیگر عنوان مجعول "The Gulf" نمایش می‌یابد. جالب اینکه در برخی ارتفاعهای خاص هر دو  عنوان نمایش داده می‌شوند. در همین حال برخی کاربران اینترنت نیز درهنگام استفاده از این خدمات ،مشاهده عبارات مجعولی مانند    Arab Gulf (خلیج عرب ) و "دریای بندر بوشهر" گزارش کرده اند.
 این مسأله  با  اظهار تعجب برخی بازدید کنندگان غیر ایرانی در تالارهای گفت و گو درباره این خدمات گوگل نیز مواجه شده است.
این سرویس گوگل به واسطه فراهم آوردن امکان دسترسی تروریستها به  عکسهای ماهواره‌ای با کیفیت بالا از مناطق حساس جهان ،  پیش از این با اعتراض مقامهای ارشد کشورهایی نظیر هلند، کره‌جنوبی ، هند و تایلند مواجه شده است.

پیش از این نیز اقدام  مؤسسه نشنال جئوگرافیک آمریکا در تحریف نام خلیج فارس به خلیج عربی با واکنشهای گسترده در داخل و خا رج کشور مواجه شد که این مؤسسه در مقابل این فشارهای فزاینده مجبور به عقب نشینی شد. اطلاعات بیشتر در این آدرس:

 http://www.ahmadspace.blogfa.com/


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ