سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 تعداد کل بازدید : 121737

  بازدید امروز : 4

  بازدید دیروز : 1

آرش شفاعی2

 
هرکه در راه خدا برادری کند، سود برَد و هرکه درراه دنیا برادری کند، بی بهره مانَد . [امام علی علیه السلام]
 
نویسنده: آرش شفاعی ::: شنبه 84/8/28::: ساعت 10:45 صبح

آنچه در زیر می خوانید بخشهایی از سخنرانی آیت الله محمد ناصری در مورد علائم ظهور است:

اوضاع‌ خیلی‌ خوبی‌ نیست‌ برادر من‌. من‌ می‌دانم‌ مکرر از بعضی‌ از بزرگان‌ نقل‌ شده‌ است‌. خودم‌ چیزی‌ ندارم‌ لکن‌ شنیده‌ام‌ بزرگان‌ فرموده‌اند: «فرج‌ حضرت‌ خیلی‌ نزدیک‌ است‌» و همین‌ طور هم‌ هست‌. الان‌ خیلی‌ از اشخاص‌ از غربال‌ در می‌روند و می‌افتند پایین‌ و فسادشان‌ ظاهر می‌شود و از خط‌ ولایتی‌ها خارج‌ می‌شوند. حواستان‌ جمع‌ باشد که‌ مبادا از غربال‌ خارج‌ شوید، مقام‌ رهبری‌ هم‌ ـ که‌ خدا ان‌شاءالله حفظشان‌ کند ـ مدتی‌ قبل‌ داستان‌ مفصلی‌ فرمودند که‌ ما حصلش‌ را عرض‌ می‌کنم‌ که‌: «فرج‌ خیلی‌ نزدیک‌ بود لکن‌ بَداء حاصل‌ شد.» همه‌ باید بیشتر مقید باشند، متوجه‌ باشند. یک‌ توبه‌ از اعمال‌ گذشته‌ و عزم‌ و جزم‌ بر ترک‌ معصیت‌ در آینده‌ و داشته‌ باشند. به‌ نمازهای‌ اول‌ وقت‌ و مخصوصاً تسبیح‌ حضرت‌ زهرا(س‌)

در ادمه هم حجه الاسلام سید ابو الحسن مهدوی می گوید:

مثله کمثل السّاعة؛ لا یأتیکم إلّابغتةً.
مَثَل امام زمان(ع) مثل قیامت است که ناگهانی می‏آیند.
«بغتةً» یعنی، ناگهانی و بی مقدمه. مثل زمان جنگ نیست که برای آن آژیر قرمز بزنند، تا افراد خودشان را آماده کنند. اینها را برای این خدمتتان عرض کردم چون خبر دارم کسانی هستند، به خصوص، در جلسات مذهبی ما، مرتب به دنبال این هستند که ببینند چند تا از علایم ظهور اتفاق افتاده‌است. روایات را هم به طور موردی نگاه می‏کنند، و نه جامع، که مطالعه کنند روایات دیگر در کنار اینها چه می‏گویند.
آنچه که اهمیت دارد این است که همه سعی کنیم پاک باشیم. این، وظیفة ماست. والا اینکه عده‏ای بگویند پنج تا از علایم ظهور اتفاق افتاده و سه تا نه.

 پس هنوز وقت داریم، حرف درستی نیست. برای چه وقت داریم؟ روایت که این را نگفته و برعکس دقیقاً همین را رد می‏کند، و می‏گوید ممکن است در بقیه بداء رخ بدهد و به قول قرآن، هر چه را قرار بوده اتفاق بیفتد خداوند محوش می‏کند و یا برخلاف آن می‏گوید منتظر اینها نباشید چون مثل قیامت، که به طور ناگهانی به سراغ شما می‏آید و افراد غافلگیر می‏شوند، آقا هم همین طور ظاهر می‏شوند یعنی اصلاً ممکن است حضرت در روزی غیر از جمعه ظهور کنند.

 از همین رو، وظیفة ما این است که خودمان را بسازیم و همیشه آماده باشیم.

 


 

لیست کل یادداشت های این وبلاگ